ceturtdiena, 2012. gada 29. novembris

Kā izvēlēties grāmatu lasīšanai?

Var protams izvēlēties pēc draugu ieteikumiem, tā, kas ir pašlaik modē vai sekojot apkopotiem sarakstiem, ar grāmatām, ko vajadzētu izlasīt. Bet ja ieiet grāmatnīcā vai bibliotēkā, tad lieti noder ieteikums, ko pirms vairāk kā 20 gadiem man deva brālis: izlasīt grāmatas pirmo un pēdējo rindkopu un kādu rindkopu uz dullo atšķirot grāmatu.

Mana nākošā grāmata:
Viegliem lūša soļiem Andis skrēja gar klusās Ālandes upes krastu un ierasto, bezcerīgo gaidu drebuli nemaz nejuta. Diena solījās būt jauka. Aiz sila, uz Venča raga pusi, kur Lielā jūra visbiežāk rāda savus pelēki baltos zobus, vēl kāpa miglas vāli, bet Ālandes straumē jau iezaigojās pirmie siltie pirmsjāņu saules stari. Droši vien lielais Piemares ezers jau izpleties saules priekšā kā slinks runcis, Andis nodomāja. Viņš izpeldēsies jūrā un skries atpakaļ pa Ālandes otru pusi, kur gāja lielais ceļš uz žemaišiem.
(..)
Kad nu Dinges krekls bij nostīvēts nost, Smilšu Pēteris apjuka. Vai Pērkons viņu nesodīs par to, ko viņš  tagad dara? Dinge bij traka. Jau sen viņam tā likās, bet šonakt... Nē, dzērusi medalu spaiņiem viņa nebij un Tontegodes slepenos svešzemju krājumus viņa nebij baudījusi, tad no mutes nāk briesmīga, svešāda smaka. Smilšu Pēteris noģērbās un paskatījās ūdenī. Tur, ezera vidū peldēja mēness sudraba laiva. Te, blakus ar izplestām acīm un kājām gulēja Dinge, gluži kaila. Mēness vilināja un smiltis gurkstēja.
(..)
Jūra norima, un zeme alpām dzēra siltumu. Mīkstām lūša ķepām tuvojās vakars, pirmais mierīgais vakars Jūrpilī.
Varbūt kāds var uzminēt, kas tā par grāmatu?


6 komentāri:

RitaGri teica...

Latviešu rakstnieks/rakstniece, latviešu senvēsture - precīzāk nevaru pateikt.
Es izvēlos grāmatas pēc iepriekš iegūtas informācijas vai arī tās pie manis "atnāk" .
Bet šobrīd īsti nelasās Murakami "Skarbā brīnumzeme un pasaules gals". Laikam pietiek ar "Kafku liedagā".

Elīnas brīvlaiks teica...

Rita, Tavi minējumi uz pareizo pusi :) es atkal esmu iestrēgusi ar stikla pērlīšu spēli. pa vidu bez kaudzes žurnālu izlasīju 2 citas grāmatas un nu turpinu mocīt šo

Agnese teica...

arī es esmu nolikusi šujamos darbus malā un lasu trolejbusā uz darbu,pusdienas laikā, braucot bērniem pakaļ un tad kad bērni guļ. laikam novembrī gluži vienkārši ir jālasa.
pirms pāris dienām izlasīju "Pūķa ķērājs" un šōdien pabeidzu "Greja piecdesmit nokrāsas". tagad eko "prāgas kapsēta" un tad bērnu literatūras pērle "kurts":) un tas jāiespēj pa nākamo nedēļu:)
jo rindā man stāv "vēja ēnā", "ziedlapiņas tumši sārtās un baltās un "gads provansā".
tevis dotais citāts man neliekas atpazīstams:(

Elīnas brīvlaiks teica...

Agnese, Grejs bija pēdējā grāmata, ko izlasīju :) jāgaida 2.daļu zem eglītes

Agnese teica...

par greja 50 nokrāsām vakardien melderis valdis tvnetā izteicās, ka sieva tāda mīļa palika, kad šo grāmatu lasīja:)

es gaidu, kad kolēģe 2.daļu pabeigs, lai es varu turpināt. zem eglītes ceru, uz citu grāmatu kalniņu:)

kapēc tu mocies ar stikla pērlīšu spēli, ja galīgi neiet, tad liec malā un pievērsies kam saistošākam!

Elīnas brīvlaiks teica...

Jā, to viņš jau pirms kāda laika bija twitterī ierakstījis :)
man par pirmo daļu ir interesants stāsts - kamēr domāju, vai pirkt, vecāki jubilejā uzdāvināja. Tradicionāli iedodu pēc izlasīšanas mammai lasīt un pēc tam mamma sāk taisnoties, ka viņa īsti sižetu nebija piefiksējusi, tikai ka populāra :)
a Heses grāmatu nedaudz moku (nav jau tik traki, vienkārši atrodas interesantākas lietas, ko darīt), jo 1) nepatīk nepabeigtas lietas 2) neko no viņa neesmu izlasījusi un lai būtu viedoklis, prasās tomēr visu grāmatu izlasīt.