trešdiena, 2012. gada 12. decembris

Paštaisīta lampa no diegiem

Interneta dzīlēs biju redzējusi un nolēmu izmēģināt taisīt lampu no diegiem.
Sagatavojam:

  • vingrošanas bumbu
  • pārtikas plēvi
  • tambordiegu
  • PVA līmi
Bumbu notin ar pārtikas plēvi (ja vien negrasās iznīcināt). Ak jā, bumbu izvēlējos tādēļ, ka piepūst tik lielu balonu, kā vēlējos, no mājās esošajiem nesanāktu. 
Sākas ķēpīgākā daļa - aptīšana. Mēs vilkām diegu caur pudeli ar līmi un tinām. Vienam pašam gana ķēpīgi. Iespējams var mēģināt vispirms notīt bumbu ar diegiem un tad pamatīgi pārklāt ar līmi, bet nez...
Žūšanas periodā bumbu ik pēc laika jāpagroza un jānoliek uz citiem sāniem. Apakšā vēlams paklāt avīzes vai ko citu, kam līme neskādēs.
Kad diegi pavisam droši ir sausi, izlaidu bumbai gaisu un izgriezu caurumu vienā galā, pa kuru tukšo bumbu izņemt ārā.
Iegūtais rezultāts nebija ļoti ciets, diegi bija elastīgi un mierīgi iespiedās - nezinu, vai tam būtu līdzējis biezāks sietojums vai vairāk līmes.
Un pielikta pie griestiem. Spuldzīti gan var redzēt un par to mums mājās bija diskusijas, jo man negribas, lai lampa apslāpē gaismu, bet redzama ekonomiskā spuldzīte diez cik jauka arī nav.
Varbūt ir vēl kādam pieredze?

8 komentāri:

Ginta teica...

Es šādu diegu lampu taisīju pirms pāris gadiem. Jāsaka gan, ka diegs, ko izmantoju bija biezāks nekā parastais tambordiegs un diegus laikam arī notinu nedaudz blīvāk. Un galarezultātā sanāca tāda diezgan "kraukšķīga" lampa :) Cik zinu, kopā joprojām turas (tā bija dāvana), un spuldzīte arī nav tik izteikti redzama. Tā ka - diegu notīšanas blīvums ir no svara.

andrasballe teica...

Man ir pieredze ar mazāka izmēra šādu no diegiem tītu bumbu/ balonu taisīšanu. Ja sākumā domāju, ka viss ir, tā teikt, čiki-piki & super vienkārši, tad reāli taisot nemaz tā tomēr nelikās.
Doma, ka velk diegu caur pudeli noteikti ir ļoti laba, jo tas diegs tiešām salīmējas. Tā kā man bija mazāki izmēri, tad vilku caur kinder olas iekšiņu (nu to dzelteno). Tīt diegu vnk un ziest ar līmi ir daudz grūtāk, jo pēc neilga laika viss ārprātā līp un ķep, kā arī diegs nav tik vienmērīgi pietinies un līmjains.
Ja Tu saki, ka nav stingra forma, man liekas, ka vajadzēja vnk vairāk līmi liet - un velkot cauri pudelei vairāk varbūt skatīties, lai viņš (diegs) tāds patiešām līmjains. Savukārt priekš lampas, man liekas, ka Tev varbūt prasās vēl drusku vairāk notīt, lai mazāki caurumi, bet nu varbūt arī nē.. :) Es mēģināju ar dažādiem diegiem - ar plāno spolīšdiegu vienu balonu tik ļoti notinu, ka tur vairs neviena cauruma gandrīz nebija, bet tas, protams, nav kritērijs.
Šādas lielas lampu bumbas esmu redzējusi tītas no lina diega - izskatās absolūti fantastiski.
Visbeidzot - Tev riktīgi forša ideja - ka tini uz bumbas, kurai var izlaist gaisu. Es pirmajā brīdī kad ieraudzīju bildi, gandrīz nošokējos, ka esi bumbu dūrusi :)
Lai vieglāk tas diegs nāk nost, esmu dzirdējusi un arī kā pati darīju baloniem - pirms līmjainā diega tīšanas bumbu/ balonu vajag drusku apsmērēt ar eļļu.
P.S.Šis man laikam būs garākais komentārs ever ;)

Elīnas brīvlaiks teica...

Paldies par pieredzēm! Varbūt man jātaisa mēginājums nr.2, bet vēl padomāšu. Diegs man labināca nost, bet biju par eļļu arī dzirdējusi, tas gan laikam aktuālāks, ja tin uz balona.
Man ir tāda ķecerīga doma pēc šāda parauga uztaisīt mežģīņotu lampu, bet kaut kā piemērotas mežģīnes nav kritušas acīs

RitaGri teica...

Mums tādu līmēto bumbu rotājumi ir vienā klase. Laikam jau tiek izmantoti atkārtoti Ziemassvētku rotājumiem. Man patīk!
Tava darba pūles novērtēju. Man arī gribētos, lai būtu vairāk notīts. Bet dzīvē jau arī droši vien izskatās savādāk.

Elīnas brīvlaiks teica...

jūs mani iedvesmojat uz versiju nr.2 :)

Anonīms teica...

http://pinterest.com/pin/151644712423910687/
Bieza dzija

Elīnas brīvlaiks teica...

mmm...biezāka dzija ir labs doma :) no katra komentāra kāda gudrība

Andra Gustavsone teica...

Man vispār šī bija jauna ideja! Esmu redzējusi veikalos tādus notītus bumbuļus eglīšu rotājumiem un īsti nesapratusi, kā tie top. Tagad pacīnīšos ar ideju un realizāciju. Paaldies!