trešdiena, 2014. gada 26. marts

Sāku skriet nopietnāk: slodzes tests

Kādu laiku manā dienas režīmā skriešana bija pazudusi, bet pirms aptuveni gada apņēmos noskriet 10 km Nordea Riga maratonā un cītīgi klausīju publiskajam treniņu plānam. 10 km noskrēju, bet gribējās turpināt skriet ikdienā. To arī darīju un radās doma par pusmaratona distanci šajā gadā. Bet tā kā pašā pamatā manai vēlmei skriet ir rūpes par savu veselību, tad radās jautājumi, vai pusmaratona distances pieveikšana nebūs pārāk liela slodze manam ķermenim pašlaik un nebūšu tam nodarījusi pāri. Tāpat arī radās jautājumi par to, kā pareizi trennēties. Tāpēc ļoti labprāt izmantoju adidas skriešanas skolas doto iespēju veikt kompleksās slodzes testu Sporta laboratorijā.



Pēc iepazīšanās ar maniem sportošanas paradumiem un veselības stāvokli, man tika uzlikti elektrodi un elpošanas maska - lai kontrolētu sirdsdarbību un elpošanu. Kāpu uz skrejceliņa un lēnām sāku soļot, ik pa minūtei tika palielināts ātrums. Tā turpināju, līdz likās, ka vairs nevaru. Skriešana beidzās, bet rādītāji vēl tika mērīti, lai saprastu, kā ķermenis atgūstas no slodzes. 
Pēc šī testa sekoja saruna ar sporta ārsti par rezultātiem un ieteikumi, kam trenniņos un uzturā pievērst lielāku uzmanību, kā arī norādījumi par vēlamo pulsa zonu katra trenniņa etapā.
Ko es ieguvu? Apstiprinājumu savām sajūtām un ārēju novērtējumu varēšanai. Un varu tagad vecākiem droši teikt, ka pusmaratons man tagad nebūs pārāk daudz katrā tikšanās reizē, kad viņi prasa, vai tiešām Tu gribi pusmaratonu skriet, nebūs par daudz?
Kam iesaku? Tiem, kas regulāri ikdienā skrien vairāk kā 5-7 km, it īpaši, ja izvirza mērķus skriešanas ātrumā vai vēlas krietni palielināt distances garumu.
Šeit var noskatīties video, kā notiek slodzes tests

4 komentāri:

Anna teica...

Uj, baigais Tu malacītis! Man beidzot vajadzētu kaut uz 5 km saņemties!

Elīnas brīvlaiks teica...

Anna, iesaku saņemties :) gūsi daudz pozitīvas emocijas

Run it's my life teica...

Pēc savas pieredzes stāstot -Noskrienot pusmaratonu,pati būsi uzvarētāja un iegūsi pozitīvas emocijas par paveikto! Ir superīgi atrasties starp pozitīviem culvēkiem,un nemaz nepamanīsi,ka pusīti jau esi pievarējusi un gribēsi skriet vēlreiz. :) Galvenais to visu pirmajā reizē skriet ar baudu un neuzstādot nekādus laika limitus lai tiektos pēc rezultātiem. Šogad pati skriešu pusmaratonu,bet jau uz rezultātu,jo vēlos sevi pārbaudīt un labot pirmā pusmaratona rezultātu!
Veiksmīt,un lai izdodas! :)

Elīnas brīvlaiks teica...

Paldies, Run it's my life, par laba vēlējumiem! Tieši tā arī cenšos noskaņoties - uz skrējiena izbaudīšanu :)