svētdiena, 2015. gada 19. jūlijs

Grāmata: Dubultnieki un citi stāsti (Toms Kreicbergs)

Mammu
Te raksta Žeņa, tavs dēls. Es esmu pilī, kurā dzīvo rūķi! Kad tu teici, ka daktere Olga maksātu daudzus rubļus zēnam, kurš viņai palīdzētu, man bija bail, bet neatzinos. Es negribēju būt savtīgs, jo ar rubļiem tu varēsi samaksāt par slimnīcu, lai atkal būtu vesela. Tagad es priecājos, ka tomēr atbraucu.
(..)
Koddējs Epsoms gribēja uzreiz uzbrukt mājsēžiem ar dinamītu, bet mēs nevarējām atļauties, lai kaut kas traucētu eksperimentam. Es viņam teicu, lai skrien pie mūsējiem un piekodina Femijam sagatavot uzbrukumu no slēpņa, kad mājsēži dosies atpakaļceļā. Pārējos es iesūtīju Mājā.
(..)
Pēdējā doma pirms iegremdēšanās bija vārdi, ko Saša/es teiksim, kad pamodīsimies.
- Man tevis pietrūka, brāl.
Dubultnieki un citi stāsti. Toms Kreicbergs, 172 lpp., Zvaigzne ABC


Jāsāk ar to, ka fantastika ne tuvu nav mans mīļākais žanrs, bet latviešu fantastika - to taču jāizmēģina. Šos stāstus autors ir rakstījis angliski un tie ir pārtulkoti latviešu valodā. Tādiem, kā es - kas nav fantastikas ikdienas lasītāji, varētu patikt autora komentāri katra stāsta beigās - kā stāsts radies. Vairākos stāstos autors pievēršas tādam elementam kā cilvēku saslēgumiem (pilnīga fantastika) un kā tas ietekmē cilvēku dzīves.
Lai arī grāmata nosaukta par godu jrājuma pēdējam stāstam, man vislabāk patika stāsts "Sandra spēlē čuguna vīram"

Nav komentāru: