otrdiena, 2013. gada 3. septembris

Iespējas mācīties bezmaksas internetā

Mūžu dzīvo, mūžu mācies...
Jāatzīst, kad mācījos vidusskolā un pirmos gadus augstskolā, man tas likās tikai skaists sauklis un šķita, ka pēc tam, kad beigšu mācīties tad visu vai gandrīz visu zināšu un neko nevajadzēs/negribēšu mācīties :D tagad par to var iesmiet un teikt: nekad nesaki nekad.
Viens no iemesliem, kāpēc man patīk mūsdienu tehnoloģijas un internets - tas mums paver daudz iespējas un dod brīvību. Arī brīvību sev ērtā laikā, bez maksas apgūt jaunas zināšanas. Zemāk uzrakstīšu tās, kas man iekritušas acīs, un ko atzīstu par labām esam. Priecāšos, ja papildināsiet sarakstu ;)

  • Coursera (coursera.org): šķiet visplašākais kursu klāsts, angļu valodā (+ reizēm citās svešvalodās), mācīšanās notiek videolekcijās (skaties, kad ērtāk) un izmantojot lasāmus materiālus; zināšanu pārbaude: testi un nereti arī iesniedzami mājasdarbi; lielākoties ir iespējams iegūt sertifikātu par kursu apgūšanu; kursu satura dažādas universitātes
  • Udacity (udacity.com): mācību process līdzīgs kā Coursera, mācības angliski; lielākoties dabaszinātņu kursi + nedaudz bizness un dizains
  • Duolingo (duolingo.com): iespēja mācīties un nostiprināt dažas no populārākajām valodām; iespēja sacensties ar saviem facebook draugiem
  • Masačūsetas tehnoloģiju institūta kursi (ocw.mit.edu): mācību process līdzīgi organizēts, angļu valodā (nevarēšu sīkāk komentēt, jo man pagaidām nav pieredze)
  • edX (edx.org): mācību process līdzīgi organizēts, angļu valodā (nevarēšu sīkāk komentēt, jo man pagaidām nav pieredze)

2 komentāri:

Arta Lāce teica...

livemocha.com - valodu mācību portāls

Elīnas brīvlaiks teica...

Paldies, Arta, par papildinājumu! pāris gadus livemocha nebiju vērusi vaļā, patestēju nedaudz un secināju, ka man tāda neērta tā lapa šķiet, bet lielais pluss protams ir lielā valodu izvēle. Bet ja valoda ir pieejama arī duolingo, tad izvēlēšos šo opciju