sestdiena, 2013. gada 12. janvāris

Mājokļi

Reizi pa reizei man patīk ienirt nekustamā īpašuma sludinājumos un pētīt visādus mājokļus - gan tīri plānojumu, gan iekārtojumu, gan skatu aiz loga. Interjera grāmatas, žurnāli un citas vietas, protams, arī ir interesantas, bet tur ir tāds zināms sterilums. Sludinājumos redzi tik dažādus stilus un dzīvesveidus, redzi, kā izvēlas dzīvot reāli mūsdienu cilvēki  Tavā (vai citā) pilsētā. 
Un vēl man patīk staigāt pa pilsētu. Nu labi, pa sēriju māju mikrorajoniem nē :) bet pa centru vai privātmāju rajoniem - mmm.... Un tik daudz burvīgu mājokļu esmu noskatījusi, reizēm gan no ielas tos nav tik viegli redzēt - īpaši centrā. Bet ir tādi burvīgi mājokļi, piemēram Brīvības ielā pie Tallinas, kuriem atsevišķa ieeja/izeja uz sētas pusi, ar dārziņu, kur dzert rīta kafiju un kopt puķudārziņu. Tik harmoniski tas izskatās. Iekļaušanās pilsētvidē, nevis moderna jaunceltne meža ielokā, kuras iedzīvotājs visticamāk papriecāties papriecājas par skatu pa logu, bet ja grib atpūsties, kāpj savā mašīnā un brauc kaut kur citur. (Tas protams tāds vispārinājums un noteikti ir arī daudzi savādāki gadījumi).
Un privātmājas - tur man īpaši interesanti vērot, kā ir iekārtota teritorija - vai vispār tiek pārdomāti lietota vai tiek izmantota kā noliktava. Varbūt pagalms ir pakārtots atpūtas iespējām, varbūt tajā tiek izmantots katrs pleķītis pārtikas audzēšanai. 
Interesanti. Skatos un domāju, kā un kāpēc cilvēki tā ir darījuši, kas viņiem ir svarīgi. Tāda mūsu laikmeta cilvēku, līdzgaitnieku pētīšana bez viņu pašu tiešas pētīšanas. 
Gribas reizēm iet pa ielu un iemūžināt tās noskaņas.
Kādam/i vēl ir tāds paradums?

11 comments:

Sarkanā Biete teica...

Ir, ir, un kā vēl:) Es ļoti bieži "dzīvojos" pa nekustamo īpašumu portāliem. Man vienmēr ir paticis vērot, kā nu kurš savu mājokli ir iekārtojis.

Una teica...

Es esmu lūriķe - man patīk, ja cilvēki diennakts tumšajā laikā ir ieslēguši gaismu, bet nav aizvilkuši aizkarus. Es garām mājām un pēc aizkariem ,tapetēm, skapjaugšām vai sienu dekoriem (pa logu neko vairāk garām ejot nevar redzēt) mēģinu iztēloties, kā cilvēki iekārtojušies...

Anda teica...

Jā! Man patīk pētīt dzīvokļus un mājas sludinājumos, patīk iet ciemos uz svešām vietām, kur neesmu bijusi, tieši, lai atklātu, kā tad tur izskatās... No bērnības gandrīz kā rituālu atceros, ka Jāņos pie vecmammas mazpilsētas nomalē gājām jāņu zāles lasīt un tad ar līkumiem pa vietējo rajonu, kur tad varēja izskatīties, kas nu ko ir sabūvējies, kā iekārtojis... Un otra tāda vieta - Jūrmala.

Elīnas brīvlaiks teica...

re, cik daudzas man līdzīgās atklājās :) jā, ciemos uz vēl neiepazītām vietām man ari dikti patīk iet.
starp citu - varbūt jums ir kādi iemīļotie blogi par mājokļiem, ko iesakat lasīt?

Sigita Bērziņa teica...

Jā, gadās gan... caur sludinājumiem, gan transportā braucot "iemest" aci citu mājās. Vēl man patīk daži kaimiņi no pretējās mājas:)

Sarkanā Biete teica...

Mans favorīts - http://www.houzz.com/
Tur viss sakārtots pa kategorijām - guļamistas, dzīvojamās istabas utt. Tāda konfektīte acīm ka prieks:)

Sarkanā Biete teica...

Gribēju teikt - guļamistabas, protams:)

Elīnas brīvlaiks teica...

Sigita, njaaa... man par laimi vai nelaimi nav pretējie kaimiņi redzami :)
SB, paldies par ieteikumu!

Liki teica...

Mani sauc Līga un es esmu lūriķe! :c) O, jā! Man patīk!
Pēdējā laikā sekoju šai lapai - http://www.homedit.com Atrodams viss k-kas - sākot ar maziem un privātiem apartamentiem, beidzot ar lieliem sabiedriskiem; tāpat arī dažādi topi un DIY idejas. Šad tad parādās arī kāds īpašums vai dizains no LV.

Elīnas brīvlaiks teica...

Esi sveicināta, atkarīgā Līga :) tajā lapā Latvijas piemēri ir wow :) īpaši brīnos, kā garām esmu palaidusi to zaļo biroju

L. teica...

Lasīju un smaidīju.. Man līdz šim goda vārds šķita, ka es tāda vienīgā esmu, bet nē - izrādās, ka ir pat vairākas tādas pašas kā es! :)