ceturtdiena, 2014. gada 3. aprīlis

Grāmata: Reklāmzeme

Marks Tangeits "Reklāmzeme" 265 lpp.
Ticiet vai ne, bet nejauša tikšanās ar džentlmeni no Latvijas ir atstājusi iespaidu uz vienu no vissvarīgākajām šīs grāmatas nodaļām. Šis vīrs bija Ēriks Stendzenieks no aģentūras, ko tolaik sauca Zoom, bet tagad - Mooz. Sastapu viņu Slovēnijā, festivālā Zelta bungas, ko cenšos apmeklēt katru gadu, jo uzskatu par vienu no dzīvīgākajiem un draudzīgākajiem notikumiem reklāmistu gada kalendārā
(..)
Polita definīcija īsumā ir šāda: plānotājs ir pētījumu eksperts, kas ar tiešo interviju un ievākto datu palīdzību veido dziļu izpratni par patērētāju. Plānotājs veido "trijotni" kopā ar klientu menedžeri un radošo speciālistu, un no viņa tiek sagaidīta ne tikai noderīga statistika, bet arī kampaņas virziena skaidrs formulējums. Plānotāja redzējums var sniegt iedvesmu radošajai komandai. Plānotājs arī analizē kampaņas efektivitāti.
(..)
Lai nu kā, pavisam droši ir tas, ka reklāmas nekur nepazudīs. Kamēr vien kādam būs kas pārdodams, Reklāmzemei kartē vienmēr būs vieta.
*****
Ja grib kaut nedaudz saprast pasaules līmeņa reklāmas aģentūru saistības un uzzināt īsu vēsturi - ļoti laba grāmata. Var gūt arī daļu iedvesmas. Vai grāmata būs interesanta arī tiem, kas nav saistīti ar jomu - apšaubu. Apbrīnojami, ka ir šāda grāmata latviešu valodā.

Nav komentāru: